Diensten
Managementinformatievoorziening
- Actuele verslaggeving van uw resultaten en financiële positie op maat.
- Verbijzonderde rapportages naar afdeling, activiteit, project, productgroep etc.
- In kaart brengen en rapporteren van relevante ratio’s en andere kpi’s.
- Kostprijsberekening (voor- en nacalculatorisch) incl. implementatie in uw organisatie.
- Begroting en budgettering, nacalculatie en verschillenanalyse.
- Bespreking van alle uitkomsten en advisering inzake sturing op basis van deze informatie.
- Optimalisatie van de interne organisatie ter verbetering kwaliteit managementinformatie.
Jaarrekeningwerkzaamheden
- Samenstellen van uw jaarrekening conform alle van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
- Opstellen van uw publicatiestukken en deponering daarvan.
- Notulen Algemene Vergadering van Aandeelhouders ter zake van de jaarrekening.
- Voorbereiding wettelijke jaarrekeningcontrole externe accountant en dossierinrichting.
Wanneer u Accbo Interimdiensten als financiële partner heeft, zal de jaarrekening over het afgelopen boekjaar nooit als een verrassing komen, maar juist als een bevestiging zijn van hetgeen u al wist.
Immers in de managementinformatie is tussentijds steeds een actueel beeld geschetst en heeft u op basis van dit actuele beeld steeds uw bedrijf kunnen sturen.
De jaarrekening zal wel een diepgaandere analyse zijn van de opbouw en samenstelling van uw resultaat en financiële positie.
Ik zie de jaarrekening daarom niet als een eindproduct, maar juist als een startpunt voor verdere diepte-advisering.
Fiscale werkzaamheden
- Aangiften vennootschapsbelasting.
- (Ondernemers)aangiften inkomstenbelasting.
- Aangiften omzetbelasting, inclusief opzetten aangiftesystematiek.
- Fiscale structuuroptimalisatie.
- Fiscale aangelegenheden van de DGA en zijn BV.
- ZZP en fiscaal ondernemerschap.
- Werkkostenregeling en fiscale optimalisatie beloningsstructuur.
- Inbreng in BV en terugkeer uit BV.
- Overige fiscale adviezen, in de breedste zin van het woord.
Overige diensten
- Advisering omtrent investerings- en financieringsvraagstukken.
- Waardebepaling van uw onderneming.
- Advisering inzake juridische structuur en samenwerkingsverbanden.
- Begeleiding bij startend ondernemerschap (rechtsvormkeuze, ondernemersplan etc.).
- Beëindigingstrajecten en liquidatie van lege vennootschappen.
- Advisering omtrent aanschaf, opzet en inrichting van boekhoudsoftware.
- Financieel-administratieve ondersteuning en begeleiding (ook van afdelingen).
Extra: diensten flexbranche
Door mijn financial controlling werkzaamheden in de flexbranche en de scholing die ik op dit gebied heb gevolgd, ben ik tevens in staat om ondernemers in die branche te adviseren en diensten te verlenen op de volgende gebieden:- Inrichting vierwekenrapportages.
- Kostprijsfactoren per uursoort en kostprijsbesparingsopties.
- Tariefcalculatie en marge-optimalisatie.
- Contractmanagement binnen fasensystematiek.
- Tenders en professionele offertetrajecten.
- Controles van handhavingsinstanties.
- Cao-vraagstukken in zowel uitzendcao’s als inlenerscao’s.
- Wet- en regelgeving in de flexbranche en implementatie daarvan.
- Risicomanagement en interne controlesystematiek.
- Optimaliseren van kwaliteit en efficiency van de gehele backoffice.
Samenwerking met andere specialisten
Ik werk samen met specialisten uit diverse vakgebieden, waardoor ik u altijd de kwaliteit kan bieden die u van mij mag verwachten.